EMPORIO na SANTORINI z cyklu Miejsca mniej uczęszczane

Santorini to najbardziej znana wyspa w archipelagu greckich Cyklad. Zdjęcia pokazują istny raj na Ziemi, nic więc dziwnego, że miliony turystów odwiedzają ten niewielki skrawek lądu na Morzu Śródziemnym. I większość z nich niechybnie kieruje się do Oi- przepięknego miasteczka na czarnych klifach, fotogenicznego niczym najlepsza modelka. Drugą atrakcją jest Fira- stolica Santorini, a kolejnymi czarne plaże Kamari i Perissy. Zazwyczaj właśnie te trzy destynacje są odwiedzane przez turystów, którzy skusili się na jednodniową wycieczkę np. z Krety.

My spędziliśmy na Santorini 5 dni na samym początku września 2014 roku, dzięki czemu mogliśmy zwiedzić miejsca nie tak popularne, zatłoczone jak Oia czy Fira- choć oczywiście tam też byliśmy.

Dziś przedstawię miasteczko EMPORIO w południowej części wyspy. Jest to tradycyjne miasteczko, którego zabudowa skoncentrowana jest wokół weneckiej twierdzy i kościoła. Cudowny klimat – wąskie zaułki, gdzieniegdzie bujne kwiaty bugenwilli, drzwi w mocnych kolorach, malownicze uliczki. Nawet ruina wygląda pięknie, bo wejścia na zapuszczoną posesję strzeże starannie odmalowana brama- oczywiście w kolorze niebieskim. Choć akurat drzwi bywają w różnych kolorach, co na tle białych czy kremowych murów wygląda malowniczo. No i dla mnie/ nas najważniejsze- brak turystów! Spotkaliśmy może z pięcioro w czasie mniej- więcej godzinnego spaceru. Miejscowych też było niewielu- od czasu do czasu babcie siedzące przed domem. Psy i koty leżały pod murkami, padnięte z gorąca .

Nad drzwiami winorośle o charakterystycznym kształcie.

Drzwi- jeden z moich ulubionych tematów do fotografowania na Santorini [i nie tylko]- będzie ich w tym blogu sporo :-)

Oczywiście tutaj tez można się natknąć na słynne kościołki z niebieskimi kopułami, które są charakterystyczne dla całego Santorini.

8 komentarzy

1. ~Kasia :-) · 22 maja 2015 Odpowiedz

ach! i tu też cudownie! normalnie zaostrza mi się apetyt! klimat niesamowity :-)

2. ~sterrimma · 10 czerwca 2015 Odpowiedz

przepiekne! cale szczescie, ze juz w Polsce tez słońce :-))

3. ~Anna Krysiak · 15 września 2015 Odpowiedz

Witaj ,cudny blog :) Kocham Grecję i właśnie wybieram się na Santorini ( kolejną jeszcze nie ,,zdobytą,, wyspę marzeń :) Mam pytanie , bo widzę ,że dużo zwiedzaliście … Czy możesz polecic jakąś wypożyczalnię samochodów czy zwiedzaliście komunikacją miejscową ? Pozdrawiam Ania

• chaos.w.podrozy · 18 września 2015 Odpowiedz

Hej, Anno- mam nadzieje, że zdążyłam z odpowiedzią :-) My wypożyczyliśmy samochód z Santorini Holiday Cars [ich strona http://www.santoriniholidaycars.com ]. Nissan micra był nowiutki, byliśmy jednymi z pierwszych użytkowników. Niestety nie wiem czy wszystkie pojazdy u nich są w tak idealnym stanie. Za 4 dni zapłaciliśmy 120E, co nie było najtańszą opcja, ale rezerwowaliśmy niecały miesiąc wcześniej, więc nie było wyboru. Odbiór był koło lotniska, potem auto zostawiliśmy po prostu na parkingu. Acha- nie musisz mieć karty kredytowej, płatność gotówką. Koniecznie daj znać jak wrażenia po podróży na boską Santorini :-) Pozdrawiam słonecznie!

4. ~Przystanek Edukacja · 15 marca 2017 Odpowiedz

Uwielbiam Santorini! Dzięki Twoim pięknym zdjęciom, poczułam się, jakbym była tam znowu.